Kui oktoobris on ilmad enam-vähem samasugused nagu mais, ei ole õiglane õpilasi terveks koolipäevaks siseruumidesse sundida. Nii jõudsid esmaspäevased kirjanduse ülesanded õue enne õpilasi. Õpilaste jaoks valmis aga fotojuhend otsitavatest kohtadest. Igas kohas üks ülesanne.
Viienda tunni ajal suundusid rühmadeks jagatud viiendikud õue ülesannete jahile. Teerada oli meile kevadisest vahetunniväljakutsest tegelikult tuttav ja nii ei valmistanud ülesandetaskute leidmine erilisi raskusi. Õpetaja istus samal ajal koolimajas, kõlgutas jalga ja ootas, millal töökad rühmad tagasi jõuavad. Oli ju õpetaja tunnile eelneva vaba tunni ajal sellesama ringi juba ära teinud. Ja pidi hoidma jõuvarusid pärastiseks taskute kokkukorjamise ringiks.
Usinad rühmad uurisid esimese ülesandena, mille poolest erinevad teineteisest jutustamine ja kirjeldamine. Seejärel jagasid nad õpitu alusel teises punktis etteantud lõigud jutustamisteks ja kirjeldamisteks. Kolmas ülesandetasku sisaldas vaid tühje pabereid, et koostada ise üks mõnelauseline jutustav ja kirjeldav lõik oma õuetunni kohta.
Muidugi oleksime võinud kõik selle klassis ära teha, aga sügispäike ja -värvid suisa kutsusid õue! Aitäh, sügis!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar