neljapäev, 14. september 2017

ESIMESE KOOLINÄDALA HILINENUD SISSEKANNE

Esimene koolinädal sai läbi. Proovisime reedeses hommikuringis meenutada igaüks midagi positiivset lõppevast nädalast, midagi, mis jäi meelde, mida oli tore teha, midagi, mida lõppevast nädalast mõnusa mälestusena kaasa võtta. Esikolmiku moodustasid vaieldamatult esmaspäevane tutvumis- ja kohtumishommik õpetajatega, viltimine käsitöötunnis ja bingomäng inglise keeles.

Olen tutvumishommiku meenutajatega kahel käel nõus. Sel hommikul saime sundimatus õhkkonnas bingomängu abil teada, et meie õppealajuhataja Terje on mitmekordne Eesti meister korvpallis ja õpetaja Tuuligi on tubli korvpallur, et õpetaja Kristina ei saa ilma klaverita elada, et õpetaja Helen armastab kriminaalromaane, et õpetaja Liisi ja õpetaja Evelin on bändiga laval esinenud, et õpetaja Tuuli armastab sporti vaadata ja teha, et õpetaja Triinu-Kristi töötab, mängib ja liigub palju värskes õhus ning armastab joogat, et õpetaja Airi on Eesti esinumber seentega värvimises ja veedab oma suved peamiselt Hiiumaal nagu Mirjamgi. Saime teada, et Helmi-Liisal ja Erikul on kummalgi kodus suur ja paks kass, et Joosep ja mitmed teisedki lapsed armastavad mängida koertega, et Laura mängib imeilusasti harfi, et Rebeka käib igal reedel ratsutamas, et Ron-Arthuri üks osa suguvõsast elab Londonis, et Oskari vanaemal on umbes 20 kassi, et Pärtel ja mitmed teisedki õpilased on väga vähe koolitundidest puudunud, et Ramon ja õpetaja Evelin armastavad tolmuimejaga tolmu imeda. Kahtlemata selgus silmast silma peetavate väikeste vestluste käigus veel muudki huvitavat ja meil kõigil tekkis järgnevateks põnevateks koolipäevadeks veidi suurem ühisosa ja ühine kogemus. Ühise pere tunnet aitasid tekitada veel õpetaja Triinu-Kristi põnevad tutvumismängud, kus õpetajad ja õpilased said erinevates vahelduvates kolmikutes lahendada erinevaid koostööülesandeid, nt ühendada vasakud küünarnukid ja panna samaaegselt kokku parema jala varbad, panna ühiselt sõrmedest kokku arv 23, proovida ühendada parema jala tallad jne ning lõpetuseks mängida koridoris koonuste ümberpööramise mängu, õpetajad vs õpilased, kus võitjaks jäi sport, sest seenioreid ja juunioreid ühel skaalal hinnata ei saagi 😊

Esimese koolinädala üheks suuremaks ülesandeks oli ka oskuste õppe esimese oskuse kokkuleppimine, sõnastamine, hüüdnime andmine ja talismani leidmine. Ühiste ajuragistamiste, arutelude ja väikeste vaidluste tulemusena hakkame harjutama vaikse rebase oskust, mida aitavad meelde tuletada ühe suurema ja ühe väiksema rebase pildid tahvli all seinal. Juba selle mõtte üle arutlemine aitas meid nii palju edasi suvisest pidurdamatusest ühisteks töörahuga koolitundideks ümber lülitumisel. Pole kahtlustki, et me suudame üles äratada oskuse, millega saime väga hästi hakkama juba esimeses ja teises klassis. See on ju umbes nagu jalgrattaga sõitmine pärast pikka pausi – meeldetuletamise asi.

Ühe medali võime endale anda ka esimeste edukate koostöiste tundide eest viienda klassi õpilastega nii inglise keeles kui ka kehalises kasvatuses. Proovime oma ühiseid ettevõtmisi  jätkuvalt hoida medaliväärilisena. Ja lubame endale pärast usinat ja töökat nädalat kosutava ja nauditava nädalavahetuse!


PS Seoses sellega, et me kõik olime ülepeakaela põnevatesse tegevustesse haaratud, ei tulnud kellelgi meelde ühtegi seika piltidele jäädvustada. Nii saame oma esimest koolinädalat meenutada ja edasi anda vaid värvikate mälupiltide meeldetuletamise ja mahlaka jutustamisoskuse abil.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar