ESIMESE KOOLINÄDALA HILINENUD SISSEKANNE
Esimene koolinädal sai läbi. Proovisime reedeses
hommikuringis meenutada igaüks midagi positiivset lõppevast nädalast, midagi,
mis jäi meelde, mida oli tore teha, midagi, mida lõppevast nädalast mõnusa
mälestusena kaasa võtta. Esikolmiku moodustasid vaieldamatult esmaspäevane
tutvumis- ja kohtumishommik õpetajatega, viltimine käsitöötunnis ja bingomäng
inglise keeles.
Olen tutvumishommiku meenutajatega kahel käel nõus. Sel
hommikul saime sundimatus õhkkonnas bingomängu abil teada, et meie õppealajuhataja
Terje on mitmekordne Eesti meister korvpallis ja õpetaja Tuuligi on tubli
korvpallur, et õpetaja Kristina ei saa ilma klaverita elada, et õpetaja Helen
armastab kriminaalromaane, et õpetaja Liisi ja õpetaja Evelin on bändiga laval
esinenud, et õpetaja Tuuli armastab sporti vaadata ja teha, et õpetaja
Triinu-Kristi töötab, mängib ja liigub palju värskes õhus ning armastab joogat,
et õpetaja Airi on Eesti esinumber seentega värvimises ja veedab oma suved
peamiselt Hiiumaal nagu Mirjamgi. Saime teada, et Helmi-Liisal ja Erikul on
kummalgi kodus suur ja paks kass, et Joosep ja mitmed teisedki lapsed
armastavad mängida koertega, et Laura mängib imeilusasti harfi, et Rebeka käib
igal reedel ratsutamas, et Ron-Arthuri üks osa suguvõsast elab Londonis, et
Oskari vanaemal on umbes 20 kassi, et Pärtel ja mitmed teisedki õpilased on
väga vähe koolitundidest puudunud, et Ramon ja õpetaja Evelin armastavad
tolmuimejaga tolmu imeda. Kahtlemata selgus silmast silma peetavate väikeste
vestluste käigus veel muudki huvitavat ja meil kõigil tekkis järgnevateks
põnevateks koolipäevadeks veidi suurem ühisosa ja ühine kogemus. Ühise pere
tunnet aitasid tekitada veel õpetaja Triinu-Kristi põnevad tutvumismängud, kus
õpetajad ja õpilased said erinevates vahelduvates kolmikutes lahendada
erinevaid koostööülesandeid, nt ühendada vasakud küünarnukid ja panna
samaaegselt kokku parema jala varbad, panna ühiselt sõrmedest kokku arv 23,
proovida ühendada parema jala tallad jne ning lõpetuseks mängida koridoris
koonuste ümberpööramise mängu, õpetajad vs õpilased, kus võitjaks jäi sport,
sest seenioreid ja juunioreid ühel skaalal hinnata ei saagi 😊
Esimese koolinädala üheks suuremaks ülesandeks oli ka
oskuste õppe esimese oskuse kokkuleppimine, sõnastamine, hüüdnime andmine ja
talismani leidmine. Ühiste ajuragistamiste, arutelude ja väikeste vaidluste tulemusena
hakkame harjutama vaikse rebase oskust, mida aitavad meelde tuletada ühe
suurema ja ühe väiksema rebase pildid tahvli all seinal. Juba selle mõtte üle
arutlemine aitas meid nii palju edasi suvisest pidurdamatusest ühisteks
töörahuga koolitundideks ümber lülitumisel. Pole kahtlustki, et me suudame üles
äratada oskuse, millega saime väga hästi hakkama juba esimeses ja teises
klassis. See on ju umbes nagu jalgrattaga sõitmine pärast pikka pausi –
meeldetuletamise asi.
Ühe medali võime endale anda ka esimeste edukate koostöiste
tundide eest viienda klassi õpilastega nii inglise keeles kui ka kehalises
kasvatuses. Proovime oma ühiseid ettevõtmisi
jätkuvalt hoida medaliväärilisena. Ja lubame endale pärast usinat ja
töökat nädalat kosutava ja nauditava nädalavahetuse!
PS Seoses sellega, et me kõik olime ülepeakaela põnevatesse
tegevustesse haaratud, ei tulnud kellelgi meelde ühtegi seika piltidele
jäädvustada. Nii saame oma esimest koolinädalat meenutada ja edasi anda vaid
värvikate mälupiltide meeldetuletamise ja mahlaka jutustamisoskuse abil.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar