laupäev, 11. november 2017

ETWINNINGUS KÄSI VALGEKS

Viimasel kahel nädalal on meie inglise keele tunnid saanud veidi teistsuguse näo, sest me haarasime sarvist oma elu esimesel eTwinningu projektil. eTwinning on terve Euroopa koolide virtuaalne kogukond, kus saab õppida koos teiste riikide õpilastega. Lähemalt võib vaadata eTwinningu kodulehelt. Meie liitusime projektiga "Show me your city", mille eesmärgiks on saada teadmisi oma linnast ja teistest Euroopa linnadest, õppida linnade kirjeldamisega seotud sõnavara ning jagada saadud teadmisi infotehnoloogilisi vahendeid kasutades partnerkoolide õpilastega. Partneriteks on meil selles projektis Poola, Slovakkia, Kreeka, Itaalia ja Holland.
Esimese ülesandena vaatasime paari kooli videosalvestisi, kus sealsed lapsed ennast tutvustasid ja salvestasime ka oma videod. Videod ja kõik muud õppetööd kajastavad materjalid laetakse üles ainult projektipartneritele nähtavasse avalikkuse eest varjatud keskkonda. Ja enamikku neist me ajaveebis ka ei kajasta. Küll aga pakkus põnevust enda videote monteerimine meediatunnis:






Kõik meie tulemused (fotod, videod, joonistused jne) ei peagi olema ideaalsed, vaid kajastama meie õppeprotsessi. Nii lipsasid ka meie videote algus- ja lõputiitritesse siin-seal sisse väikesed näpukad, aga just need ongi meile õppimiseks. Ühe väikese isuäratajana paneme siia küll video sellest, kuidas me õppisime Euroopa kaardil näitama, kus asub Eesti, ning Eesti kaardil näitama, kus asub Tartu. Tahvli ees harjutada said kõik, videosse sattumine oli rangelt vabatahtlik.


Teise ülesandena uurisime Tartu sümboleid: lippu ja vappi. Joonistasime, õppisime sõnu, jutustasime ja tegime joonistustest näituse. Tuleb tunnistada, et isegi õpetaja ei olnud varem  Tartu lipu elementidesse nii põhjalikult süvenenud. Väga hariv kõigile. Uudisena tuli ühele või teisele nii sõna "coat of arms" kui ka eestikeelne "vapp". Nüüd on meil detailid selged ja sarnasus kooli vapiga üle vaadatud.








Joonistustest näituski korraldatud - jah, pilte on rohkem kui meid, sest inglise keelt õpime me ju 5. klassiga koos.



Tõeliselt nüüdisaegne õppimine, kus õpivad kõik ning õpetaja on ainult suunaja ja juhendaja. Kuidas saab veel paremaks minna?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar